mandag, november 02, 2009

På'n igjen


Just det. Da har jeg kommet i den situasjonen at jeg skriver her igjen. Hvorfor? Mista bikkja mi, rota bort nøklene mine, fordi sofaen min (ikke egentlig min, men sofaen i huset jeg bor i) har fått ufortjent mye vekt på seg. Ingen av delene er tilfelle, eventuelt hvis du ser bort i fra det med sofaen. Den har blitt sykt godt brukt de siste månedene. Ikke det at jeg har brukket beinet eller no, det har bare blitt et naturlig samlingspunkt. Sofaen ja. En annen morsom sak med denne beige sofaen, er at den ene ryggen har fått "Clas Ohlson" printet inn i stoffet. Har den blitt brukt litt mye da? Er det et tegn? Sofa er en ufattelig fin ting. Hva skulle vi gjort uten? Sikkert mye av det samme som vi gjør nå, men bare med et annet underlag. Live from Wikipedia: (faktisk ikke henta fra ADAM)

"En sofa er et langt møbel beregnet for flere personer til å sitte på. Sofaer kan også brukes til å ligge på, ofte for én person, men gjerne for to eller flere. Sofaer har vanligvis stoppede seter, ryggstøer og armlener og er utstyrt med myke puter slik at de skal være behagelige å bruke."

Langt møbel? Beregnet for flere personer? Ofte for en person, men gjerne for to eller flere? Fantastisk! Word!

Men jeg takker den sofaen for vår tid sammen, snart bare tre uker igjen. Skal bli fint med oslo igjen nå. Vestlandet er fullt av regn og motvind. Konstant motvind! Hvordan er det mulig?

Nå har jeg rotet meg bort i ord her igjen. Det er vel det vanlige når jeg skriver her. Kan jo hende det blir bedre hvis jeg blogger litt oftere. Om det er mulig. En litt spennende tanke. Sånn tidsmessig kan jeg jo si at jeg skrev dette på en halvtime, med en del utenomsportslige aktiviterer hvor teksten på denne siden ikke var i sentrum. Forstå det den som kan. Generelt.

Takk for i kveld!

Yngvar, aka Fat Max Feite Max (trøndersk) 90+ osv

Ingen kommentarer: