mandag, juni 05, 2006

Blanke ark med tilhørende fargestifter


Jaja, så var jeg kanskje litt stor i kjeften sist, å være streber er kanskje ingen dum idé, men hold dere til strebinga når det er vinter å surt, våren er til å nytes. Jeg må nok bite i det fryktelige sure eple og si at jeg skulle nok vært en streber denne vinteren, eksamene går så mye lettere da. I skrivende stund har jeg unnagjort to avsluttende eksamner, og har to igjen. Den ene faller til onsdag, og det skal holde hardt å klare den. Neste har jeg neste onsdag, og den skal jeg vel klare... satser på det hvertfall. Uansett, så ekke det no stress, det kommer alltid en høst med mye drittvær, og perfekt lese-på-eksamen-som-man-har-hatt-en-gang-før-vær, så ingen tårer nå. Og hva er det med disse menneskene som griner når man har eksamen, hvis man trekker feil tema, eller ikke kan oppgaven man får? Skjerp dere! Ikke ta det så tungt, det kommer en dag i morgen, med blanke ark og fargestifter til, og disse arkene og fargestiftene er til for å brukes, ikke for å brenne, men for å brukes! Så bruk de, hvis livet går dere litt i mot i ny og ne. Hør hva gamlemannen sa og smak litt på det; du skal få en dag i morgen, men blanke ark og fargestifter til. Det kan vel neppe sies bedre.

Dette skriver jeg egentlig bare fordi jeg regner med å få bruk for disse blanke arkene og tilhørende fargestifter i de nærmeste dagene, eller månedene. Det ekke sikkert at det holder med arkene, tipper vel det blir en hel kladdebok eller to som må til i dette tilfelle, men det er jo derfor vi har denne "regla" tilgjengelig. Fint er det uansett!

Over og ut.

4 kommentarer:

Anette sa...

Lenge siden, kjekken!
Hehehe... ja, det er bare å stresse ned! Ellers blir livet bare surt! Er eksamensperiode for meg også, men jeg har jo praktisk forestillingseksamen, så lesing... hva er vel det? Du får kose deg i sola, chille'n og jogge og kjøpe deg en ny blyentspisser, så fargestiftene er klare til bruk... Men før det kommer jo sommeren og kanskje vi plutselig sees! Tudelidu fra meg

Unknown sa...

Hey smoothie;) Må le... har du noen gang vurdert å bli forfatter??? jeg kjøper boka lett liksom!!!! jeg nyter med å lese blog'n din.. du må seriøst få et eget gjeste-kapittel i arnes bok om kvinner!!!
xxx DIVA

LIFE sa...

hallo du fetter;)flott å lese at du IKKE stresser:liker det!det er bare waste.jeg for min del jobber og koser meg med sommerpatruljen.color line er veien og jeg er skiltet!tar en is avog til-kroneis er en slager hos meg-mm! vi får ta en prat en gang paal, sees!!

Silje Elida sa...

bror,nå er det på tide med en oppdatering..