mandag, mars 12, 2007

En øde strand


Nå sitter jeg her med 70 myggestikk på ryggen, noe som gjør det å sove noe mer problematisk. Men mer om det senere. Jeg har ikke oppdatert denne bloggen noe særlig, og for dere som har sluttet å sjekke bloggen min, så håper jeg dere tar den gode gjerningen opp igjen... Livet her nede er ganske så fantastisk, jeg trives fortsatt utrolig bra. Dagene til nå har vært omtrent slik som dette: Stå opp rundt halv 8, og da har jeg enten surfet(noe som er oppskrytt), svømt i havet, spilt volleyball eller fotball, 10-13 har godt med til strandliv og lunsj, 13-16 har det vært utvikling og læring i klasserommet, 18 middag og kvelden fri. Helgene har vi hatt fri, så da har det som regel godt med noen timer nede på stranda som ligger 8 min gange unna. Nydelig! Nå fremover er det kajakk som gjelder, og da har jeg fri annenhver dag, så da blir det mye strandliv for strandløven. Og snart kommer stine på besøk, noe som blir fantastisk!

Har vært på ridetur med grazyleg horse, som prøvde å sparke meg ned da jeg skulle bestige den, mens ridekameraten(en av samboerne her nede) datt av hesten da den bestemte seg for å ri inn i et slags kratt. Jon Kjetil ble dratt sakte og sikkert lenger bakover på hesteryggen før haN elegant snek seg ned eller rundt magen til hesten. Og jeg skulle prøve å stoppe min hest (hvis dere ser på albummet mitt, så ser dere at den ikke var helt fornøyd med meg som passasjer eller hva nå enn man er når man rir), men den ville overhode ikke høre på meg, så den red rolig og sikkert passe misfornøyd videre. Et nydelig syn! Vanskelig å gjenfortelle med ord.

Nå i helga bestemte syv av oss å dra på en liten utflykt. Tre av gutta leide seg motorsykkel, mens de fire andre leide bil. Så satte vi kursen østover på lørdags morgen. Nydelig vær og med påkjøring av en ku friskt i minne kjørte vi 23 mil gjennom dette grønne landet til veien stoppet på en strand. På stranda var vi ganske rådville, planen var nemlig å dra til en strand som er blant Karibiens ti beste strender, men så hørte vi plutselig noen rykter på gata at det var farlig der, så vi droppa det (lurt nok). Men vel nede på enden av veien kom vi i snakk med et par som dreiv noe bungalows, så de anbefalte oss å dra ut på en øde strand med båt. Vi kunne sette syklene og bilen hos dem, så snille var de! Digger når folk er så gjestfrie, det hadde ikke skjedd i Norge. Så vi avtalte med en local som kjørte oss ut, de måtte forte seg for det ble snart mørkt. Det var herlig å være på vannet igjen, saltvannet spruta og det minte meg om en bra tur med MS Trusa i sommer. Da vi kom ut på stranda, var det bare en mann og en bikkje der, han drev vist et lite skur hvor man kunne kjøpe fisk og ris. Men vi la oss godt unna han, bandt opp hengekøyene i palmene på et lite område, tente bål og tok oss et velfortjent bad. Vannet var helt utrolig klart! Dette var Karibien på sitt beste! Etter at bålkosen var over, var det på tide å køye. Jeg hadde en helt nydelig spot, bortsett fra at jeg var litt for tung slik at rumpa var nedi bakken hele natten, men tilbake til spotten: Da jeg så rett opp, så jeg på den ene siden toppen av en palme, så i midten var det helt sykt stjerneklart og på andre siden var det toppen av et lite fjell. Venstre palme, midten hvor fjellet gikk litt ned, stjerner og på høyre fjellet. Fytti! Det er noe av den beste utsikten jeg har hatt. Det må oppleves! Konge! Etter en helt grei natts søvn var det klart for bading, frokost og snorkling. Etter natta i hengekøya talte folket 70 myggestikk på ryggen... Det klør!! Frokosten bestod av en skive til hver pluss masse potetgull (rakk ikke hande med oss så mye for båten måtte dra fort), men det funka bra. Snorklinga var helt fantastisk den også, stranda var beskyttet av rev, og revet var ganske så fint ja. Masse liv. Neste gang skal jeg ha undervannskamera. Ellers så tok vi en sightsing opp i bushen og var det store huler og en stråhytte. Blir sikkert sånn typisk turiststrand snart. Men dere får se litt bilder av det i albummet mitt. Klokka ett var det tid for reisa tilbake til sykkelene våre, og jammen stod de ikke der like fine. Så vi tok en lunsj der før det var back on the road igjen. En herlig tur! Motorsykkel er gøy, og jeg klarte å styre unna de to kuene jeg møtte, så jeg kom trygt, blid og fornøyd tilbake til Cabarete. En nydelig tur med en god gjeng flotte mennesker. Takk! Ditt skal jeg helt sikkert tilbake!

Nå ble det veldig mye skriving her, og håper dere leser deg, men det er også greit å få det ned så jeg husker det om 50 år når jeg sjekker bloggen min da. Nettet er fantastisk og oppskrytt. I morgen blir en rolig dag, men kajakk teori kl 13, og fri resten. Herlig å være student her nede. Skal prøve og oppdatere bloggen litt oftere.

Vi snakkas folkens!

Adios

-P-

15 kommentarer:

Anonym sa...

skjønner det var veldig mye vits at jeg henta det myggnettet for deg!:) høres ut som et bra liv sammenlignet med sofies og fm. ha det fint videre! Torbjørn

Paal sa...

Det myggnettet klarte jeg ikke henge opp under palma, men hadde nok trengt det. Myggsprayen som selges her er heller ikke noe tess. Men ellers er alt fra. Sofies og fm er heller ikke å forakte. så du ble ikke med til usa? Ellers alt ok?

lene sa...

Her får du den ittelengta kommentaren. Eg ler høgt av det su skrive. Kaffor e surfing oppskrytt? For du lærte det så fort at du blei leie av det? Va det ikje nok utfordring for deg?
Og den hesten, ligne mer på et esel. jaja. Kos deg videre. Kom me mer oppdateringer! her i norge va der lyst te klokkå seks idag. Det e det einaste nya eg kan komme med fra fedrelandet. Ellers så har aulie gått ut på direkten å sagt at morten abel og marius holst har dopa hu ner. tro de den så vil. og slett denne kommentaren hvis det fortsatt e konfidensielt.
kos deg!

LIFE sa...

feite for en ferie du har polly,dette kaller man skole?!hvorfor er ikke jeg der nede??!ja jeg hilste på jon kjetil på dts i skien ifjor tror jeg.digg å slippe finnekjæreste stresset,takk paal!hehe.
vi rei faktisk hester oppi fjella i dom.rep når vi var der,litt ekkelt når du er bombesikker på at din kommer til å kollapse hvert øyeblikk..men de fossefalla er verdt turen!bra bilder du har,spesielt det med naboene ved bassenget:)
dubai var en fulltreffer,fikk vist de det som er verdt å se og vi slappa av så det holdt:)mye strand...mmm
ser ut som du koser deg paal!godt!hils jon kjetil!

Jons reise sa...

Jadda. Good at du har skreve reiserefferat. DÅ kan eg bare henvise til sida di. Nice. Gleder meg til neste roadtrip. Føler det blir ein ny høgdare.
Helsing lillebror

Unknown sa...

Ser og høyrest ut som du har det kjipt Paal. Myggstikk og ubehageleg hengekøye. Nei, uff. Du får gjere det beste ut av det og gle deg til du kjem heim. Big up for regn og låge temperaturar.

Anonym sa...

Hørres ud så du har d ganske så greit! Varmt å gått! Greit misunte her eg sidde i leiligheden i Bergen å hørre regene bare dette ner! Off, j meg någe sol å varme! Jon Erling ska forresten bli pappa hvis du isje visste d! =) Morsomt! Traff på an på fotballturnering sist gang eg va jemma! Kem Stine e d du e samen me nå då?

Anniken sa...

Høres ut som du har det ganske fantastisk i alle fall! Jeg har det bra på den røde sofaen min jeg, men skulle gjerne hatt litt av det været du har! Bare send meg et bilde du, så skal jeg se om du fortjener æresplass ;) Får du studiepoeng for det livet der også?

Stine sa...

sexy du va på bildene;) likte særlig d på hesten...*ler*
d e prinsen min d som komme ridene på ein kvite hest! regne m d e sånt du komme å hente meg på flyplassen!

Anonym sa...

Styrmann Yngvar! Deilig å lese at tankene dine flyr til trusa.. Du må sjekke ut om det er muligheter for å seile ned dit med fruen vår. Føler det er neste naturlige skritt nå.. Høres jo helt fantastisk ut det livet du lever!! Nyt det!

Love from mighty whitey!

P.s: russe jenta er i boks.. Lett!

Anonym sa...

Heia Paal! Høres ut som du storkoser deg, og det fortjener du! Hadde ikke gjort noe med litt tan nå gitt;) send litt brunfarge hjem til meg... Gøy å se bilder og lese hvordan du har det! Enjoy!:D Klem -A-

Anonym sa...

Du veit å nyte livet, Paal! Her har vi i hvert fall begynt å snakke om båtsesongen.. Gøy å følge med på hva du driver med. Må bare si at jeg sender det direkte til høgskolen..tviler på at de godkjenner dette kurset...he,he. Fortsett dokumentasjonen. Kunne du utdypa litt om hva som skjer når du svømmer i havet..hvor mange studiepoeng kan man få av sånt?
Storesøster

Anonym sa...

Må bare være så åpen og ærlig og si at jeg rett og slett ikke orker å lese bloggen din...det gjør rett og slett for vondt. Jeg vil også ned i varmen, bli lei av å surfe og sutre over myggstikk!
:)søster nr 2

Silje Elida sa...

kremt-oppdater-kremt
lillesøster.

Anonym sa...

Boms.....