mandag, januar 12, 2009

På Hen stasjon



Ja vel, se det. Da er Pablo tilbake på bloggesporet, ikke langt fra togsporet faktisk. Bare noen meter, ja, la meg si under ti meter kanskje. Ikke at jeg er der for å leke på togskinnene, men jeg bor faktisk her. Og ikke er det farlig å bo så nærme togskinnene heller, for her passerer et tog i måneden har jeg hørt rykter om. Jeg bor som headingen sier, på Hen stasjon, litt utafor Hønefoss sentrum. Og toget som passerer her, går på Randsfjordbanen, en bane som går mellom Drammen og Randsfjord. Stasjonen ble bygget på tegninger av Georg Andreas Bull. Fin fyr eller en ...... idiot? Men her bor jeg altså, på en togstasjon - hvor kult ekke det. Akkurat nå skulle jeg ønske at jeg lekte med modelltog som liten, for da hadde jeg vel vært litt mer begeistret for stedet. Ikke at jeg ikke liker meg her, men føler jeg kunne fått ganske mye mer ut av det hvis jeg hadde lekt med tog. Skjønner?

Det er lenge siden sist jeg skrev her, men har vel aldri lovet noen at jeg skulle skrive mye her, men gjør igjen et tappert forsøk. Synes jeg skal ha for det. Hva har jeg gjort de to siste årene? Egentlig svært lite, burde vel ha gjort en del mer, men det ble ikke gjort. Rart? Kjent? Ja, kjent. Jeg har fått noen studiepoeng i julemiddag, islaging, oppvask, wikiskriving, multimedialab, rulling av duk, html og mye annet spennende som kler meg. Og så var det noen historiske studiepoeng jeg ikke fikk med meg. Sånn er livet. Jobber litt hos Onkel Clas, det er en herlig kar! Og akkurat nå er jobben min her i nærheten av Hen stasjon. Jeg er blant de utvalgte til å gjøre klar for neste prosjekt i Onkel Clas-ringen. Det skal bygges ny butikk, og jeg skal være med å gjøre den klar til åpning. Spennende og moro. Vi er en herlig gjeng på åtte personer fra Norge, Sverige og Finland. Pekka er her! Ikke tull engang. Jeg veit hvor rollefiguren er henta fra. Men her på stasjonen skal jeg altså være i 7 uker til, og kanskje, hvis jeg er heldig, skal få med meg det passerende toget. Woohoo!

I tillegg til dette er livet strålende - her på Hen stasjon. Er det ikke forresten en sang (eller sikkert ti) om en eller annen stasjon? Man har jo sesam stasjon, men ikke den sangen. Jaja, ikke lett å vite.

Da er jeg hvert fall i gang, og det er jo spennende å se hvor hen dette slutter. Kanskje det ble med kveldens, eller kanskje ikke. Den som blir talt får se.

Adios amigos!

-Paal Yngvar-

3 kommentarer:

Siren sa...

Galskap :D Men hei. Blogg mer! :D Jeg leser!

Hvor lang tid tar det deg til Evergreen derfra a?

Silje Elida sa...

hei!
bilder ja..er ikke så effektiv av meg for tida. men det er vel du der borte ved hen stasjon?er det gøy eller?
hamarområdet er kaldt og snøete, men beholder sin sjarm må jeg si. i dag er det speilblankt på bakken med nysnø oppå,så livsfarlig er et passende ord!
gøy med bloggen din!
adios amigo

Anonym sa...

Tror du kanskje sikter til sangen:

"En Neger på Ål Station" av Hillbillies..

Hils onkel Clas

Freddy